Thursday 12 March 2009

Sound Bites

TAU ka apa tu sound bites? Tatau? Klik sini la kalau nak tau. So hari ni aku nak catatkan 2 cerita ringkas! hahaaaaa....
.
All England

DATUK Lee Chong Wei menang! Haaa... mau terkejut semua orang. Bila masa pulak dia menang? Bukan tropi All England dah kasi kat Lin Dan ka? Ahak... yang dia menang ni masa trip 'jejaka-day-out' datang kasi sokongan. Yaaa... masa semi final tu lah... aku, mozak dan nazim berangkut dengan menaiki kereta 'posche' mozak ke Nia arena di Birmingham tu untuk membagi sepenuh semangat Malaysia Boleh kepada Lee Chong Wei perseorangan badminton negara. Siap bawa bendera paling bagak sekali lah aku rasa, ahak. Semangat tu! Pemain Malaysia yang lain hampeh, awal awal dah kalah. Kuciwa tau kami beli tiket mahe mahe, tup tup satu perlawanan je ada wakil negara, huhuhuuu... Ni mesti mau kena kasi hukuman kerja keras ni. Practice lebih lagi lah, oke?
.

Di depan Nia arena... tempat berlangsungnya All England yang ke 99 kalinya!

Dalam ni tak bleh amik gambar, tapi kami amik juga... Malaysia Boleh!
.
Pun begitu tak sia sia lah kami berteriak sakan dan mengibar2kan bendera Malaysia pada time tu sehinggakan Chong Wei mencatatkan kemenangan mudah mengalahkan si Taufik Hidayat yang dah macam hilang sengat. Bila dia menang straight set, huh, rasa kejap sangat lah pulak. Tak syiok lah sistem pemarkahan 21 yg baru ni... permainan terasa begitu pantas dan tidak banyak skil dan seni badminton yang dapat di pamerkan. Pemain pun nampak macam tak berpeluh dan penyokong punya debaran pun tidak teruji sehingga tahap maksima yang boleh menyebabkan kocakan dada dan serangan jantung bertubi tubi! Kalau kat tv dulu, serangan jantung ini dapat dilegakan dengan seteguk air ketika iklan, tapi kembali bergolak bila mendengar ulasan Hasbulah Awang yang bersungguh2 walaupun bahasanya ada sedikit bunga bunga, hahahaaa... Kami sendiri pun tak sempat nak merasa geram atau gerun sampai ke tahap tergenggam2 penumbuk, terketip2 bibir dan tergigit2 lidah. Apa pun tahniah diucapkan atas kemenangan itu.
.

Gelap siot... tak bley pakai flash. Kami chiow lepas Lin Dan main taktik kotor! Haaa, your conspiracy theory ~ kata satu makcik mat salleh ni, hahahahaaa....

Busuk punya taktik! Time Chong Wei main belum dtg keberanian nak tangkap gambar, ahak... so gambar Lin Dan ja yg ada.
.
Malangnya ku sangka panas hingga ke petang rupanya hujan datang menyerang, ku sangka bertemu harimau yang garang rupanya mak minah datang melenggang! Tu dia... hahahaa... itu peribahasa masa time bahas antara MRSM dulu, lawak lawakkk... nampaknya tanpa kehadiran jejaka malaya, ternyata memberikan impak maksima sehingga Chong Wei tumpas lagi di tangan Li Dan pada pertarungan akhir. Takpa, janji persembahan kali ini lebih mantap dan taraf permainan tidak menghampakan berbanding time Olimpik dulu... gagal bermaruah kata orang. Cuba lagi di hari dan waktu yang berlainan ya... all the bess.
.
.

Birthday Celebration & New born Baby

TERIMA kasih atas jemputan sempena hari jadi adik Farhah Widad. Kami tiba agak lewat kerena sebelum itu kami pi melawat member x-mrsm aku, Jai, yang baru tiba di sini beberapa bulan yang lalu. Dah tu wife dia pula baru selamat melahirkan baby. Tahniah atas kelahiran Aliff semoga kehadirannya akan menceriakan lagi kamu sekeluarga. Malangnya kami berkejar ke program yang lain sampai terlupa nak ambik gambar, huhuhuu...
.

Birthday girl bagi adik belon... tengkiu.
.
Setibanya di Prince of Wales, lokasi majlis hari jadi adik Farhah Widad, kakak dan adik memula malu malu pastu lepas dah dapat belon suka lah diorang. Birthday girl pula sungguh comel dan sporting dengan tetamu yang hadir. Kerana kelewatan kami terlepas majlis memotong kek. Kepada birthday girl, kami doakan semoga adik Farhah Widad menjadi anak yang solehah dan berjaya di dunia dan akhirat. Macam macam juadah yang di sediakan dan lazat lazat belaka. Acara begini walau pun sekadar suka suka dapat merapatkan lagi silaturrahim dan membawa perkenalan yang baru.
.
Husna dan Nabila di Birthday party Farhah Widad...

The Mummies pun nak bergambar kenangan juga...
.
Selepas tu kami bergegas pula ke rumah Zofri. Kakak dan adik sungguh bebas sekali di sini. Kakak bukan main lagi syok berlari sakan dengan sheera. Masuk masuk ja rumah Zofri terus berani pergi bermain dengan geng. Dah tak de lagi memerap di riba daddy ni. Mungkin ini lah perkembangan baik kesan dari kemasukan kakak ke nursery.
.

Kakak dan Sheera main apa tatau... siap peluk2 lagi sebelum balik, ahak.

Birthday mom yg dok sebelah mummy...
.
Pun begitu, mintak maaflah tak dapat berlama disitu sebelum sessi karaoke bermula. Kalau tak, nak jugak aku 'sumbang' kan satu dua lagu sampai pagi! hahahaaa.... Happy Birthday to Dayang dan sekali lagi terima kasih atas dua jemputan ini. Zasssssssssss!

.
To all, have a nice weekend...
.
***** *** *****
.