Friday 9 October 2009

Update Selingan

URDU
Ni satu cerita lawak aku nak share. Satu hari tu aku naik teksi. Dalam teksi ada pulak org mesia call. So bersembanglah aku dalam bahasa Mesia kan? Dah habis sembang drebar teksi tu tanya aku: Were you speaking Urdu? huh??? Urdu??? teruslah aku terkesima. No, aku jawab ringkas... Oooo... i thought it was Urdu. I heard you were saying Boley.. Boley... hahahahaaaa.... tergelak aku!


SILLY
Kakak banyak juga lah la ni terpengaruh dengan org sekeliling. Atau mungkin juga dia pergi nursery tu dia dengar org situ bercakap dan dia pick up satu dua perkataan atau pun ayat. Masa kakak tengah tengok buku dia, dia saja tanya aku... daddy what colour is this? Warna tu biru tapi saja lah aku memain... mmmm i think its red, kata aku sekadar menguji... pastu dengan selamba dia jawab: Noooo... its not red, its blue you silly!!! Haaaa??? tercengang aku... dia kata aku silly!?? memula ingat nak marah, tapi tak jadi sebab aku terus tergelak, hahahaaa....


KOMPIUS
Adik kalau makan mesti comot. Apatah lagi kalau makan coklat. Bila dah habis makan tu aku pun suh adik basuh tangan...
Adik, go and wash your hand, oke?
Oke, I want to wash your hand
jawab adik pulak.
Bukan wash your hand lah adik... my hand... aku betul kan.
My hand? Tanya adik...
Yess, my hand... aku mengiayakan.
I want to wash my hand sambung adik lagi...
Good, go to mummy and wash your hand...
Mummy, i want to wash your hand... katanya pulak.
Aaarrrgggghhh kompius!
***** *** *****